Opdrachtgever: A.S.R. Vastgoed Ontwikkeling en Malherbe Groep

Beschrijving

Branding, gebiedspromotie en projectcommunicatie nieuwbouwproject ‘De Zuid’ op het voormalige Norfolk terrein op Scheveningen.

Communicatiemiddelen

Website, inspitratieboekje, promofilm, video journaals, advertentie- en mediacampagne, ansichtkaarten, buitenreclame, signing, beursdeelname met roll-up banners en interactieve beurswand, verkoopbrochures, social media, digitale nieuwsbrieven, persberichtgeving en informatieloods op locatie.

Doelstelling / omschrijving

Rond de 3e haven in Scheveningen wordt een gebied ontwikkeld met woningen, horeca en leisure. Het aantal woningen is ca. 400. De ontwikkeling door a.s.r. vastgoed ontwikkeling en de Malherbe Groep bevindt zich op het voormalige Norfolkterrein. Deze ontwikkeling maakt onderdeel uit van een herontwikkeling in de hele Scheveningse haven, w.o. hotelontwikkelingen, uitbreiding visserij activiteiten.

Met het vertrek van de Norfolkline naar Vlaardingen kwam een groot terrein vrij aan de zuidkant van Scheveningen Haven. Vanaf 2008 is er gewerkt aan een visie op de ontwikkeling van dit deel van de haven in samenhang met het Noordelijk deel van de haven. In 2012 leidde dit tot een stedenbouwkundigplan. Hierin krijgt de visserij de ruimte om op het Noordelijk Havenhoofd, rond de 1e haven, zijn activiteiten uit te breiden. Tevens wordt dit deel beter aangesloten op de boulevard. De gemeente zal zorgdragen voor een verbinding over de havenmonding die het Noordelijk en het Zuidelijk Havenhoofd met elkaar zal verbinden.

Aan de zuidkant ligt de 3e haven, waar Norfolk was gevestigd. Hier ontwikkelt ASR een levendig gebied voor wonen, werken en ontspannen. In de haven kunnen zeezeilschepen afmeren, maar ook een enkel bedrijfsschip van Rijkswaterstaat. Op de kade komen terrassen behorend bij de horecavestigingen in de plint. In de bebouwing aan de kade is ook ruimte voor winkels, voor leisure functies en voor een museum. Zo is hier voor iedereen wat te beleven en te bekijken.

De appartementen, in de huur- en koopsector, worden ontwikkeld aan de Houtrustweg en aan de 3e haven. Aan de Houtrustweg zijn dit de appartementen met prachtig uitzicht op de duinen
In het binnengebied van het plan worden ca. 75 grondgebonden woningen ontwikkeld. Allemaal met een eigen tuin.

De locatiepromotie van De Zuid heeft tot doel de perceptie van de doelgroepen positief te veranderen c.q. beïnvloeden inzake het beeld wat men heeft van het gebied. En gelijktijdig de doelgroep(en) kennis laten maken met de nieuwe plannen.

De projectcommunciatie laat je nadere kennismaking met het eerste deelplan (ZuidDuin). Potentiële kopers bij stijgende belangstelling steeds dichter bij de optie van hun keuze brengen. De communicatie richt zich met name op het feitelijke product en verkoop- en verhuurtraject.