Opdrachtgever: Gemeente Den Haag

Beschrijving

Introductiecampagne (bewustzijnscampagne) Wmo in Den Haag ‘Den Haag deelt uw zorg’

Communicatiemiddelen

Buitenreclame, OV reclame, radiocommercials op RTV West, DHFM, Vahon Radio en lokale stations, opening Servicepunt door wethouder, Gemeente media (Digitale muurkrant, Stadskrant, website), open brief van de wethouder in lokale media, brieven naar (nieuwe) klanten, Gemeente website Sociaal Domein, folders op stadsdeelkantoren, posters bij stadsdeelkantoren, huisartsen en buurthuizen, taxibus schermen, bannercampagne (lokaal getarget), Google Adwords om vindbaarheid te vergroten, spreekuur met de wethouder op locatie, informatiebijeenkomst voor mensen met een beperking, e.d., inloopbijeenkomsten Servicepunt XL, acties op de Servicepunten samen met Welzijn, nieuwsbrieven, themabijeenkomsten, blogs, werknet, interne presentaties over voortgang en learnings en vragensessie voor medewerkers.

Doorlopend is er een actieve persbenadering en activiteit via social media.

Doelstelling / omschrijving

De gemeente Den Haag vindt het belangrijk dat bewoners actief en zelfredzaam zijn. Dat mensen zich verantwoordelijk voelen voor elkaar en participeren. Er wordt een groter beroep gedaan op de eigen kracht en verantwoordelijkheid van de Hagenaar en op familie, vrienden, buren en vrijwilligers. Wat kunt u zelf nog , of met hulp van uw omgeving? Wanneer het echt noodzakelijk is, helpt de gemeente. De gemeente heeft hiervoor gerichte informatie op denhaag.nl ontwikkeld en Servicepunten in de wijken opgezet. Wat in Den Haag blijft gelden, is dat iedereen die écht hulp nodig heeft, die ook krijgt, nu en in de toekomst.

Den Haag brengt de hulp dichter bij huis. Door de website en de 21 servicepunten (13 XL) in de buurt.