Event_PosterFEESTELIJKE START VERNIEUWING LEIDSENHAGE
Winkelcentrum straks uniek in Nederland

Midden in de Randstad, met 2,4 miljoen bezoekers op een half uur rijden, ligt Leidsenhage. Dit winkelcentrum ondergaat komende jaren een indrukwekkende metamorfose waarmee Leidsenhage het meest vernieuwende winkelcentrum van Nederland wordt. Om de start van de metamorfose te vieren, organiseert Unibail-Rodamco op 21 april een uniek evenement voor bezoekers, omwonenden, winkeliers, en overige betrokkenen. Dit Leidsenhage Vernieuwt Event heeft een vernieuwend en inspirerend karakter, waar het nieuwe winkelcentrum straks ook om bekend zal staan.

Het nieuwe winkelen
Winkelen in Nederland is aan allerlei trends en ontwikkelingen onderhevig. Met het nieuwe Leidsenhage speelt Unibail-Rodamco hierop in. Het wordt een uniek en volledig overdekt winkelcentrum waar de shopping experience centraal staat. Leidsenhage komt tegemoet aan de wensen van bezoekers en winkeliers en wordt volledig omgebouwd tot een plek waar zowel unieke lokale winkels als nationale en internationale merken hun identiteit kunnen neerzetten en uitbouwen. Dit alles ondersteund door een mix van hoogwaardige architectuur, onderscheidende horeca en de aanwezigheid van een naastgelegen park en waterpartij. Het doel: verrassen, vermaken, inspireren en ontspannen tijdens een dagje uit.

Service voor bezoekers
Leidsenhage streeft een serviceniveau van vier sterren na, wat inhoudt dat de bezoeker overal centraal staat. Van voldoende (gratis) parkeerplekken tot een receptiebalie. Van gekoelde kluisjes voor boodschappen tot bijvoorbeeld een personal shopper. Ook de vele evenementen dragen hier aan bij. Alle diensten zijn bedoeld om de winkelervaring nog makkelijker en leuker te maken.

“Service lijkt soms een verboden woord in Nederland en daarin gaan wij verandering brengen. Het zal de consument in dit winkelcentrum aan niets ontbreken”, aldus projectleider Teun Koek van Unibail-Rodamco

Symbolische optredens
De grote aandachtstrekker tijdens het Leidsenhage Vernieuwt Event is het artistieke optreden van zangeres en actrice Ellen ten Damme, waarbij zij live wordt begeleid door het Nationaal Jeugd Jazz Orkest. De keuze voor Ellen ten Damme als hoofdact kwam voort uit de wens om iemand centraal te zetten die zich altijd vernieuwt, die altijd blijft boeien. Ook het Nationaal Jeugd Jazz Orkest is vanuit symbolische overwegingen gekozen; de jeugd staat automatisch voor vernieuwen, met de tijd mee gaan. Niet stil blijven staan, maar inspelen op de trends en ontwikkelingen in de 21e eeuw.

Over Leidsenhage
Leidsenhage is grotendeels eigendom van Unibail-Rodamco. Voor Leidsenhage heeft Unibail-Rodamco in samenwerking met de Coöperatieve Vereniging van Eigenaars en de gemeente Leidschendam-Voorburg een ambitieus plan ontwikkeld voor de herontwikkeling van Leidsenhage. Unibail-Rodamco investeert meer dan 200 miljoen in de realisatie van de plannen, exclusief de aankoop van winkelpanden.

De vernieuwing van Leidsenhage kun je volgen op www.leidsenhagevernieuwt.nl.