Opdrachtgever: Unibail-Rodamco

Dienstverlening

Procescommunicatie nieuwe winkelcentrum en look & feel Leidsenhage Vernieuwt

Communicatiemiddelen

Website, bewonersbijeenkomsten, winkeliersbijeenkomsten, stijlgids, posters, flyers, nieuwsbrieven, advertorials, persberichtgeving en signage bouwplaats en lege etalageruimtes.

Doelstelling / omschrijving

LEIDSENHAGE VERNIEUWT

Het winkelcentrum heeft al 40 jaar een grote aantrekkingskracht in de regio en vervult een duidelijke functie als winkelgebied. Om het winkelcentrum aan te laten sluiten bij de huidige wensen van consumenten en retailers wordt er de komende jaren geïnvesteerd in de realisatie van het nieuwe Leidsenhage.

De manier waarop wij  winkelen verandert. Met name de laatste tien jaar is er veel veranderd in ons winkelgedrag. De opkomst van online winkelen verandert de reden waarvoor wij naar de winkel gaan. De rol van de fysieke winkel is veranderd en richt zich meer op de beleving op de winkelvloer.  Daarnaast gaan mensen graag winkelen in hun vrije tijd. De aanwezigheid van terrassen, bioscopen en restaurants maken het winkelen extra aantrekkelijk. We zien ook een verandering in het winkelaanbod. Waar vroeger de winkelstraten werden gedomineerd door de winkelketens en warenhuizen, zien we vandaag de dag een toename van merken die hun eigen winkels openen. Dit doen ze om hun merk beter onder de aandacht te brengen en om klanten nog sterker aan zich te binden. Tevens bieden deze ‘merkwinkels’ meer ruimte om het product te laten beleven en aan te raken. Consumenten kunnen het product ter plekke aanschaffen of op een later moment online te bestellen. Het winkelcentrum van de toekomst zal een mix zijn van winkelketens, merkwinkels en lokale winkeliers.

Als antwoord hierop werkt initiatiefnemer Unibail-Rodamco momenteel aan de herontwikkeling van Leidsenhage, om de positie van het winkelcentrum in de regio te versterken en te zorgen dat het klaar is voor de toekomst. Het nieuwe Leidsenhage zal zich ontpoppen als een winkelfenomeen van een nieuwe generatie. De laatste trends en ontwikkelingen zul je hier terugvinden.

Leidsenhage vernieuwt en we nemen iedereen mee in de stappen die volgen. Initiatiefnemer Unibail-Rodamco wil bijdragen aan  een prettige leefomgeving met ruimte voor vernieuwende winkelconcepten en merken die een  beleving willen neerzetten. Dit gaat in nauw overleg met omwonenden, winkeliers, eigenaren en de gemeente.