Opdrachtgever: Gemeente Den Haag

Dienstverlening

Conceptontwikkeling, strategie en executie van de Haagse publiekscampagne ‘Sport zit in iedereen’. Doel van de campagne is om meer Hagenaars aan het sporten of bewegen te krijgen.

Communicatiemiddelen

Website, Sporttest, SportKaart, Pop-up Sport Centre, buitenreclame, flyers, promoteams, POS materiaal, advertentiecampagne, social media en actieve PR.

Omschrijving

De nieuwe Haagse publiekscampagne ‘Sport zit in iedereen’ werd gelanceerd door wethouder Rabin Baldewsingh (Sport). 

Doel van de campagne is om meer Hagenaars aan het sporten of bewegen te krijgen.

In een speciaal ingericht ‘pop-up Sportcenter’ in de Haagse binnenstad kon winkelend publiek zaterdag meedoen aan een laagdrempelig sportcircuit. Zij kregen de mogelijkheid om sporten als basketbal, capoeira en spinning uit te proberen en om zich te laten informeren over de sportmogelijkheden in Den Haag.

Wethouder Baldewsingh: ,,Ruim 30% van de Hagenaars sport momenteel weinig tot niet en daar willen we met deze campagne verandering in brengen. Er zijn nog teveel Hagenaars die wel willen sporten maar niet precies weten wat bij hen past of waar ze het beste terecht kunnen. Die obstakels willen we wegnemen met behulp van deze campagne, want sport zit in iedereen!”.

Campagne in de stad en online
Tijdens de start van de campagne is de website www.heeldenhaagsport.nl gelanceerd. Hier kunnen Hagenaars terecht voor meer informatie over het Haags sportaanbod, maar ook voor speciale acties van sportaanbieders, een sporttest en inspiratie en tips om te starten met sporten. Daarnaast is Heel Den Haag Sport te vinden op Facebook, Instagram en Twitter (@DenHaagSport).

De campagne is in de hele stad zichtbaar via buitenreclame zoals een speciale tram, busreclame en driehoeksborden, en online via Facebook en advertenties op diverse websites. Ook is het speciale promotieteam op verschillende evenementen aanwezig om bezoekers te motiveren om te starten met sporten en ze te informeren over de Haagse sportmogelijkheden.

Doelgroep
‘Sport zit in iedereen’ loopt tot en met juni 2016. De campagne richt zich op de hele stad met speciale aandacht voor de vier doelgroepen die momenteel het minst sporten of bewegen (vrouwen vanaf 25 jaar, mensen met een beperking, senioren en niet-westerse migranten).

De activiteiten richten zich op alle wijken maar is intensiever in wijken waar sportdeelname het laagst is. Daarnaast trekken gemeente en Haagse sportaanbieders samen op om het sportaanbod op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier onder de aandacht te brengen van niet-sporters.